Powered By Blogger

26 Temmuz 2013 Cuma

Gezdim Gördüm:Doğu Karadeniz 2

Doğu Karadeniz turunun son durağı Batum... Neredeyse panoramik sayılabilecek kadar kısa bir Batum turu yaptık. İşte yakalayabildiğimiz fotoğraflar :)

Burası içindeki eşyaları ve mimarisiyle tamamen ters duran ve dünyada sayılı olan Ters Bina. Batum ilginç mimarisi olan binalarla dolu.



Bu saat kulesinde de İzmir deki saat kulesinden esinlenilmiş.



Ve Doğu Karadeniz i gezdikten sonra çok sakin, sade gelen bir doğası olan Batum da görülesi bir Botanik Park. Parkın girişinde çok güzel ortancalar karşılıyor sizi. Adlarını bilmediğim onlarca farklı ağaç ve çiçek var.Ayrıca manzarası da harika. Sakin sakin gezilmeli aslında. Bir daha ki sefere inşallah :) 











Yasemin çiçeğinin harika kokusuyla doldurdum ciğerlerimi... ohhh misss....



Burası da Avrupa  Meydanı



Aslında çok resim eklenebilir Batum da ki ilginç mimarideki binalar adına ama işte biraz hızlı gezince  ''kısmetse bir daha ki sefere''  diyor insan.
Çok kısa özetlersek:
Mesela ters duran bir süt şişesi şeklinde yapılmış bir Adalet Sarayı var, süt gibi saf, temiz, bir adalet sisteminin varlığını simgeleyen,
Burgu şeklinde ve camdan yapılmış bir kule,
Sahilde dev bir dönme dolap,
Adını koyamadığım ilginç bir mimaride Amerikan Teknoloji Üniversitesi,
Kiliseler,
Rus mimarisinin eskiden yeniye birçok örnekleri gibi.
Ayrıca bir Türk mahallesi var şu an resmini ekleyemediğim bir küçük camide mevcut. Bu cami her an ibadete açık, ama sadece cuma günleri ezan okunabiliyormuş.
Ayrıca Türkiye den Gürcistan a geçildiğinde ilk bölge Acara Özerk Bölgesi, buradaki halk müslüman ve Türkiye nin himayesindeymiş.Gürcistan ile ortak kullandığımız hava alanı da bura da. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder